Tuesday, 27 December 2011

Maksud bacaan ketika Duduk antara dua Sujud..

Td masa on9 Fb tetiba nmpk post dekat wall..

FB dya Keluarga Besar Islam Malaysia.. link dya ada d bwh ni..



Baru aq tau, rupanya ketika kita solat setiap bacaan yang keluar dari mulut kita,

mempunyai maksud tersendiri.. seperti ketika Duduk antara dua sujud..

waktu ni biasanya bacaan kita laju jak kan..

Sedangkan Pada ketika inilah kita telah berdoa pada Allah..



tahukah maksudnya??

korang Baca dibawah ni..


Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)
Warhamni (sayangi aku)
Wajburnii (Tutuplah aib-aibku)
Warfa’nii (Angkatlah darjatku)
Warzuqnii (Berilah aku rezeki)
Wahdinii (Berilah aku petunjuk)
Wa’Aafinii (Sihatkan aku)
Wa’fuannii (Maafkan aku)


Ehm, nampak kan.. bukan kah ini satu Doa..

ehm sungguh cetek sekali ilmu ku..

Insya Allah suatu hari nanti akan aq dalamkan lagi ilmu yg hanya senipis kulit bawang 

ini..


Aminnn..

No comments:

Post a Comment

ShaΏLiza Copyright ©All Right Reserved